Vuonna 2017 Isännöintiliiton palkintojen teemana oli digitalisaatio. Syyskuussa Isännöintipäivillä Tampereella palkittiin tekijöitä, jotka ovat kehittäneet ja käyttäneet digiosaamistaan erityisen hyvin asiakkaiden ja yrityksensä hyväksi.
Kirkkonummen Huollon Benjam Kukko, 10+ Isännöinnin Sami Asujamaa sekä Helsingin Seudun Isännöitsijöiden Nina Gromoff ja Esko Pietikäinen saivat Isännöintiliiton palkinnot digiosaamisestaan. Kuva: Opa Latvala
Isännöitsijä 2017: Sami Asujamaa, 10+ Isännöinti
Helsinkiläinen isännöitsijä Sami Asujamaa on aktiivinen toimialan kehittäjä, joka seuraa digitrendejä. Hän on luonut 10+ Isännöintiin yrityskulttuurin, jossa koko yritystoiminta pyörii pilvipalveluissa.
– Aikapula on usein isännöitsijän työssä ongelma, mutta osa siitä on itse aiheutettua. Digitaaliset ratkaisut auttavat tehtävien priorisoinnissa ja etätyöt säästävät matkustamiseen menevää aikaa. Omassa yrityksessäni pyrin viemään toimintaa siihen suuntaan, että hallitustyö taloyhtiöiden kanssa toimisi kuin yrityksissä ja kuukausipalaverit olisivat keskellä päivää esimerkiksi verkkokokouksena, sanoo Isännöitsijä 2017 voittanut Sami Asujamaa.
Isännöintiyritys 2017: Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy
Helsingin Seudun Isännöitsijät Oy palvelee osakkaita ja hallituksia sähköisesti ja kehittää digitaalista toimintakulttuuria jatkuvasti. Yrityksen asiakaspalvelu toimii esimerkiksi chatin kautta, hallituksen kokouksia hoidetaan verkossa ja sähköisellä allekirjoituksella nopeutetaan toimintaa.
– Toimistomme on saanut asiakkailta erityiskiitoksia tavoitettavuudesta ja modernien viestintäkanavien käytöstä. Yksi syy henkilöstön viihtyvyyteen ovat sähköiset järjestelmät, jotka tuovat uusia ratkaisumalleja hektiseen työtahtiin, kertoo Isännöintiyritys 2017 toimitusjohtaja Esko Pietikäinen.
Isännöintiteko 2017: Asumisen palveluiden verkkokauppa
Asumisen palveluiden tuottaminen isännöintipalvelujen rinnalla on iso mahdollisuus tulevaisuuden isännöinnille. Isännöintiteko 2017 voittaja Kirkkonummen Huolto tarttui mahdollisuuteen ja suunnitteli asumispalveluiden verkkokaupan, joka aukeaa syyskuussa 2017. Siellä asukas voi tilata esimerkiksi huolto- ja siivouspalveluja sekä taloyhtiön dokumentteja.
– Emme enää huolehdi vain seinistä, vaan myös asukkaista. Palvelut täytyy suunnata sekä rakennuksiin että siellä asuviin ihmisiin, sanoo Kirkkonummen Huollon toimitusjohtaja Benjam Kukko.
Artikkeli Isännöintiliiton palkinnot 2024 julkaistiin ensimmäisen kerran Isännöintiliitto.